Verder Terug Inhoud

5. 4) Extra informatie

5.1 Wie hebben de overzetting mogelijk gemaakt?

Het merendeel van het overzetten werd gedaan door Rick Delashmit. Hij was de hoofdprogrammeur aan UO, totdat het uitkwam. Jason Spangler heeft de patch client overgezet, en is nu de hoofdprogrammeur.

5.2 Platforms buiten Linux-x86

De oorspronkelijke programmeurs hadden alleen x86-Linux computers tot hun beschikking, dus ze hadden niet de mogelijkheid om het te testen op andere platformen. Origin heeft niets aangekondigd over eventuele overzettingen naar andere platformen.

5.3 Hoe kan ik meehelpen?

Helaas is er weinig te doen; de broncode is niet beschikbaar. Gewoon afwachten totdat er iets gebeurt.

5.4 Zal spel X van Origin overgezet worden naar Linux?

Met redelijke zekerheid kun je zeggen dat geen enkel spel van Origin zal worden overgezet. Het lijkt dat er over het algemeen weinig interesse voor Linux is bij Origin.

5.5 Is de broncode beschikbaar?

Nee, Origin heeft de rechten er op, en de oorspronkelijke programmeurs kregen geen toestemming om de code vrij te geven.

5.6 Is er een mailinglist of message board?

Er was weinig behoefte aan eem mailinglist, maar een Engelstalig message board is beschikbaar op: http://www.linuxgames.com/msgboard/ultima_online

5.7 Waarmee werd UO/Linux ontwikkeld?

De gcc 2.8.1 compiler, de gdb 4.17 debugger, en vim 5.0 met aangepaste syntaxbestanden voor C++ als editor.


Verder Terug Inhoud